http//: irra harahap@blogspot.com

mencari CINTA sejati bagi menerangi kegelapan hati .. meminta simpati pada yang sudi memberi .. merindu pada mereka yang tidak memahami .. memohon RESTU pada yang mungkin tidak mengenali .. terima kasih atas segala kesaakitan .. semua akan terbalas kerana TUHAN sentiasa di sisi .. In Shaa Allah :)

Sunday, 27 November 2011

aku bukan sempurna !


Ku sedar diri ku insan yg penuh kekurangan
Ak cacat dgn segalanya
Ak lemah dlm mngawal sesuatu
Ak xtredaya berdiri walau ditemani
Ak trlalu lemah utk brdmpnggan wlau dgn sesiapa

Ak sedar itu

Ku sedar suara ku tk semrdu ct
diri ku tk secantik erra fazira
Tidak selembt fasha sandha
Tidak secomel liyana jasmay
Tidak sesopan yuna
Tidak sepndai lisa surihani
Ak hya manusia  bodoh dan tiada apa

Tp salah kah aku ?
Seandainya begini lah ak ?
Tidak slh kalian ...
Kerna kalian berhak memilih
Sesungguhnya Ak sedar itu
Nukilan-irra shuhaimi

Dikesyuian aku dilukai
Trdampar aku umpama boneka
Aku terleka oleh derita
Menjauhi bahagia yg sementara

Tagisan yg tiada nokhta
Mngajar aku utk terus mmbisu
Meraung aku kesakitan
Namun tiada brbunyi sendu

Pelangi..umpama aku
Datang Cuma sementara
Kemudian hilang mnjadi xnya
Keindahan ku hnya temasya
Derita aku sengsara


NUKILAN:LadyIRRA

nukilan-irra shuhaimi

salah aku kah ?

Adakah sesiapa akn mncintai aku
Mungkinkah ada insan yg jujur pde aku
Wujudkah mereka yg syg kn aku
Prlukah aku terusan mnderita

Ihlas kh mereka melayani aku
Benarkh segala yg mreka ucap kn pde ku
Adakh mreka mmprmaenkn aku
Mungkin kh aku sekadar hiburan pde mreka

Haruskh aku prcye pde mreka
Pngalamn bnyk mngajr aku erti sakit
Mngajr aku erti kecewa
Mmbuat aku keliru dgn muslihat mnusia

Salah kah aku ?

NUKILAN:ladyirra

nukilan-irra harahap


luahan hati

Hello0o0o0 ... hellol0o0
Hey .. just nk share ape dlm aty ajew
hahahahah

Sekejap Cuma ..biar hanya sekejap
ingin ku merasa ksh dan syg
Merasai pelukan hangat yg mndamaikn
Merasa diri di cintai
Sekejap..walau ia hnya mimpi
Aku ingin kn nya

Derita trlalu lama mmprmainkn aku
Terasa bebanan yg mnyakitkn
Terlalu penat utk ketawa lagi
Bosan dgn bahagia yg sementara Cuma
Benci pde pelangi yg dtg hnya seketika
Aku sakit begini

Air mata .. teman kn aku
Aku menangis lg
Dan aku  tetap akn trs menngs lg

nukilan-irra harahap

kenal wanita dgn cara hd0p nye !


Hello .. b0yz and girls …
Chat ? h0pe everything fine lh an ..
Miss ak x ?
Hahhahhahahaahha
Taw da jawpn nyerrrrrrrr
Tntulh …. X an .. oke lh .. ak just nk share ni jew
S0 boys .. tenngkn lh aty … dan enj0yyy
S0 .., j0m mngar0t

Banyak yang mengatakan bahwa wanita itu penuh misteri…betul. Memang apa yang di lihat terhadap seorang wanita, banyak misteri dalam diri mereka yang sulit untuk diteka. Terkadang sudah sekian tahun kita bersamanya, masih sukar untuk memahami sifat dan karakternya. Mula dari start perkenalan dengannya dengan sifat tertentu, sifatnya akan berubah setelah berkeluarga dan setelah mempunyai anak dan akan berubah lagi ketika umur bertambah.
Itulah misteri dalam diri seorang wanita….

Dalam mengenali mereka tersebut maka seorang lelaki harus memahami pada posisi mana seorang wanita yang ia kenali itu berada. Apakah ia seorang wanita berkejaya, wanita yg ske ddk d rumh, wanita penyendiri atau sebagainya…, setelah  mengenal mereka ini akan mudah bagi seorang b0y untuk dapat masuk dalam kehidupannya dan juga bagi seorang wanita hal ini sebagai cermin bagi dirinya sendiri….

1. Wanita yg ske ddk d rumah

Wanita ini lebih banyak dan senang menghabiskan waktu dan aktivitinyanya di rumah, sekalipun ia seorang wanita berkerjaya. Ia akan cepat2 untuk segera pulang ke rumah ketika wk2 pejbt nya telah abz dan akan menyibukan dirinya di rumah dengan berbagai kegiatan, apakah menonton tv sambil menyantap makanan ringan, membaca buku-buku, memasak, mngemas rumah dan sebagainya. Singkatnya ia akan senang berada dalam rumah.

Bagaimana cara tuk menghadapi wanita seperti ini agar dapat diajak keluar rumah?
Caranya adalah dengan memberi alasan yang tepat dan serta sukar baginya untuk menolak ajakan tersebut. Misalnya anda ingin mengajaknya keluar menonton wayang, carilah wayang dengan bintang utama yang dia suka atau  jalan cerita yg menarik.
Rata-rata wanita yg ske ddk d rumh ini senang dengan cerita romantik atau sedih. Jika ia menolak dengan mengatakan mahu menonton filmnya dirumah saja…maka cari alasan bahwa suasana gambar dan suara tentu lebih bagus di pangung brbanding di rumah walau pun di rumah juga ada home stereo, dan sebagainya. Carilah alasan yang tepat.
Atau anda ingin mengajaknya keluar untuk keperluan lainnya? Buatlah ia seolah senang dengan yang akan ia hadapinya.

2. Wanita penyendiri

Wanita penyendiri sangat ske melmerhati kn org di sekeliling nye dan masalah privacy orang, maka dengan sendirinya ia pun ingin diperlakukan seperti itu. Type ini tidak senang dengan tempat-tempat dengan suasana, bising, ramai dan kecoh. Ia hanya tertarik pada tempat-tempat sepi, damai dan penuh ketenangan.
Type seperti ini cendrung senang diperhatikan kerna dari sifatnya yang menghargai privacy, maka bukalah hatinya dengan sedikit perhatian seperti anda memberikan rasa perhatian padanya dengan member hadiah sebuah buku yang ia sukai atau cd berisi lagu-lagu ataupun hanya sekuntum mawar merah, atau hal-hal lainnya dalam bentuk ungkapan perasaan anda padanya dengan membuat ia merasa bahwa anda begitu menghargainya. Misalnya dengan mendengr dye bercerita, melihat dan memuji hasil karya atau kerjanya dan sebagainya. Buatlah ia merasa diperhatikan.

3. Wanita yg suka brmain cinta

Wanita  seperti ini senang dengan penampilannya yang blh membuat jantung berdebar dan pintar berbicara. Biasanya mereka rata-rata berk0cek tebal. Inilah yang menjadikan mereka seperti selebriti yang banyak digosipkan untuk mengetahui sisi-sisi kehidupannya.
Kelemahan mereka adalah dalam masalah percintaan tidak pernah berlansung lama dengan kekasih2 nya namun pintar dalam merayu dan menakluk kekasihya.
Jika tertarik dengan type ini disarankan anda harus siap mental dan material.
Anda ingin serius dengan wanita type seperti ini?
Cubalah untuk bertanya pada diri anda sendiri dulu sebelum melangkah, apakah anda serius atau hanya sekedar main-main….

4. Wanita gila kerja

Bagi wanita ini karier adalah segala-galanya, seluruh hidup dan kemampuannya adalah untuk kerja. Seluruh waktu, fikiran dan tenaganya siang dan malam hanya pada kerja dengan tujuan untuk mencapai level tertinggi dalam kerier kerja.
Waktu sangat berharga bagi mereka sehingga hal-hal seperti membuang-buang waktu sangat mereka tidak sukai sekalipun hal itu berbentuk relax dengan berekreasi ke sebuah tempat hiburan.
Mereka cendrung mempunyai percaya diri yang tinggi dan bahkan sedikit meremehkan orang lain yang apabila orang itu dibawah kemampuannya. Namun terhadap orang yang lebih berkemampuan darinya maka ia akan lebih respek.
Menghadapinya adalah dengan memperlihatkan padanya bahwa anda lebih dari padanya dalam segala hal. Apakah dalam masalah kemampuan kerja, materials dan penampilan yang eksklusif. Jika anda boleh seperti itu maka dirinya akan  memberi respon dan akan respek pada anda.

5.wanita berperangai kebudak-budakan

Type seperti ini akan selalu berpenampilan dan bersikap seperti anak remaja. Dan senng ditemui ditempat dimana  remaja ske brkumpul tanpa peduli akan umur mereka.
Sifatnya yang keaanakan memang membuat kita jadi mnyampah tapi biasanya mereka sprti ini selalu terlihat santai dan cuek.
Cara menghadapinya???
Agak sulit juga…kecuali anda blh masuk kedunianya dan bersikap dan berpenampilan seperti mereka juga. Atau anda harus ekstra keras berjuang dulu untuk mengembalikannya ke alamnya yang sebenarnya.

6. Wanita pecinta seni

Wanita  seperti ini cendrung lebih terbuka dan senang bergaul, apalagi jika anda membicarakan hal-hal yang berkaitan dengan seni dan terlihat punya pengetahuan dan kemampuan juga dalam hal itu.
Disamping itu anda pun harus punya kemampuan untuk berdebat dengannya serta bisa menyanjungnya. Akhirnya mendekatinya . mereka tidak akan terlalu sulit utk d dmpinggi.

7. Wanita gila pesta

Type seperti ini lebih senang dengan kehidupan meriah, hura-hura dan aktiviti di malam hari. Mereka penuh semangat, super dan periang serta mudah untuk menyesuaikan diri dengan lingkungannya namun mereka seorang yang blh diajak serius.
Sekalipun mereka mempunyai aktiviti pekerjaan harian namun dengan mengahabiskan waktu berlama-lama di café, pub atau disko lebih mereka suka.

Jika anda tidak menyukai type seperti ini jangan sekali-kali untuk mencuba menjadi bahgian dalam hidupnya jika anda tidak mahu makan hati nantinya.



Friday, 25 November 2011

tanda-tanda lelaki menolak cinta perempuan!!!


Helooo … all my l0ver
P0st ni utk all my sisters
Ngat .. kumbang x prnh seek0r at dunia ni
S0 .. j0m mrapu J
Walau perlahan tapi pasti, seorang lelaki berjaya mencuri hati anda. Namun sayang, sekian lama meunggu, si dia masih tak mengucapkan kata cinta walaupun anda selalu memberikan perhatian khusus untuknya. Cuba fikirkan semula, kemungkinan cinta anda sebenarnya hanya bertepuk sebelah tangan.
Berbeza dengan perempuan, lelaki selalunya akan sukar untuk menolak perhatian yang diberikan oleh perempuan walaupun sebenarnya mereka tak suka. Apatahlagi bila anda selalu bersikap manis dan penuh perhatian kepadanya. Sayangnya, sikap kurang tegasnya itu akan membuat kaum hawa runsing untuk menentukan langkah, diteruskan atau diabaikan. Oleh itu, supaya kaum hawa terhindar dari situasi tersebut, perhatikan tanda-tanda penolakan yang lelaki berikan seperti berikut ini.

bertanya tentang kawan anda
Si dia kerap menanyakan tentang kawan wanita anda, bahkan meminta anda mengajaknya untuk tengok wayang atau makan malam bersama. Boleh dipastikan si dia sebenarnya memang tak tertarik pada anda. Bila si dia semakin kerap menunjukkan kekaguman pada kawan anda, adalah lebih baik lupakan si dia sebelum hati terlanjur berharap.

mencadangkan kawan lelakinya untuk anda
Sejak kebelakangan ini si dia semakin serius mempromosikan kelebihan kawannya yang dirasakan sesuai untuk anda. Bahkan si dia turut membuat planning untuk mempertemukan anda berdua. Kemungkinan ini adalah cara si dia menebus perasaan tidak sedap hati kerana menolak anda. Jangan terburu-buru menolak tawarannya, tak salah berkenalan dengan kawan yang diperkenalkannya. Siapa tahu, kawannya itu menepati citarasa yang anda cari selama ini.

Selalu sibuk
Si dia semakin susah untuk dihubungi dan memberikan pelbagai alasan untuk mengatakan bahwa ia sibuk. Mungkin ia memang sibuk, tapi adalah lebih besar kemungkinan bahawa si dia sedang berusaha menghindarkan diri daripada anda.


 

Berbeza pendapat
Ketika bersama anda, si dia gemar membicangkan topik-topik yang anda tidak suka atau juga perkara yang membosankan. Bila anda menyatakan perkara-perkara yang anda suka, si dia malah menyatakan sebaliknya, dan begitulah seterusnya. Berdasarkan sikapnya itu seharusnya anda sedar bahawa si dia sedang berusaha membuat anda semakin tidak menyukainya.

Menerima penolakan memang bukan sesuatu perkara yang mengembirakan. Untuk beberapa ketika, mungkin anda akan berasa terluka, tapi hadapi sahajalah dengan tenang hati, jangan sampai bersikap emosional dan memburuk-burukkan si dia dengan mencaci maki. Apatahlagi sekiranya si dia memang seorang kawan yang baik untuk anda. Lihatlah penolakan tersebut sebagai jalan untuk anda bertemu orang yang lebih baik dan tak akan membuat anda menyesal di kemudian hari

Okeeee … faham x sis ! jangan terlalu mengharap sesuatu yg msh bl0m psti … l0ve u sayang

tanda kita jatuh cinta



Helo0o0 k0rang .. pew khabar ?
Hahahhaha
Mcm ak kesah la plak an ..
Huhuhuhuhu
S0 .. j0m mrapu J
Tapi, betul ke kita betul2 jatuh cinta pada seseorang, atau hanya perasaan gersang semata2? Gersang disebabkan oleh desperate atau kemaruk nak bercinta membuatkan seseorang tu berasa habis cintan terhadap seseorang padahal dia cuma rasa lonely je.
Bagaimana nak tahu kita benar2 jatuh cinta?:
1. Bila sebut nama dia rasa berdebar.
2. Kita tak boleh hidup tanpa dia.
3. Dapat bayangkan masa depan bersama dia.
4. Kita sentiasa ambik berat akan dia.
5. Kita Susah nak tido asyik teringat dia.
Kalau k0rng mengalami tanda-tanda di atas
S0 .. fhm2 jew lh … J

kelip-kelip

Love Quotes, Love Quotes Images, Love Sayings

◕‿◕ LåÐ¥ïrrå ◕‿◕

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...