http//: irra harahap@blogspot.com

mencari CINTA sejati bagi menerangi kegelapan hati .. meminta simpati pada yang sudi memberi .. merindu pada mereka yang tidak memahami .. memohon RESTU pada yang mungkin tidak mengenali .. terima kasih atas segala kesaakitan .. semua akan terbalas kerana TUHAN sentiasa di sisi .. In Shaa Allah :)

Friday, 23 December 2011

Lafaz cinta yang bagaimana ????

helo0o0o0o k0rng .. sht ?? ak ?? ak xsht .. aty sakit .. ahhahak .. k lah .. layan jew lh p0st ak ni .. h0pe leh bntu k0rng utk fhm psngn msng2 .. tp .., jgn prcaya sngt .. bye .. love k0rang <3

Aquarius
Bahasa English ialah"I Love U", Bagaimana pula dengan bahasa Perancis?? Cara Aquarius mencari cinta umpama sedang mempelajari sesuatu bahasa.

 Pisces
"Saya…. Saya ingin minum bersama-sama dengan awak.." cara meluahkan rasa hati Pisces selalunya bersiat ingin bermanja-manja apabila melafazkan cinta.

 Aries
"Kau milik aku,jadi seumur hdp ini kau kena ikut aku!" Cinta yang bertepuksebelah tangan, ini adalah gaya Aries yang ego.

 Taurus
"Saya rasa benda ni sangat sesuai dengan awak, saya teringin sangat nak hadiahkan untuk awak!" inilah aurus yang mementigkan kebendaan dan juga kewangan. Apabila anda masih belum menjadi kekaihnya, dia tidak akan bermurah hati dengan anda.

 Gemini
"Bagi saya, didalam dunia ini sudah tiada gadis yang sempurna, sesuci dan sebaik selain kausayangku…" Lelaki Gemini suka menggunakan kaya-kata dan janji-janji manis untuk menyanjungi gadis yang diminatinya. Inilah sifat"Playboy" lelaki Gemini.

 Cancer
Dengan berhati-hati lelaki Cancer berkata," Ibu awak mesti seorang jelitawan, rupa awak mirip dengannya," Lelaki Cancer ialah lelaki yang sangat saying terhadap ibunya. Oleh itu, dia berkemungkinan lebih minat dengan perempuan yang lebih tua daripadanya.

 Leo
"Wahai cintau, kau telah jatuh cinta pada ku, maka aku akan berjanji akan menjadikan kau seorang yang paling bahagia dalam dunia ini." Inilah cara lelaki Leo yang ego dan mementingkan diri sendiri yang Cuma indah ketika melafazkan cinta, kemudian tinggal kenangan.

 Virgo
Lelaki virgo menggunakan tindakannya untuk melafazkan cinta pada anda. Kita mungkin akan kecewa kerana tiada kata-kata indah dari mulut Virgo, tetapi cuba perhatikan kelakuannya terhadap anda. Virgo akan berbakti kepada anda.

 Libra
"Hari ini awak sangat cantiklah,"lelaki libra suka menggunakan kemahiran kata-kata manisnya berserta dengan pujian dan kata-kata yang menyenangkan untuk memikat gadis idamannya.Mana-mana gadis yang tidak suka dengan kata-kata manis dan juga pujian (walaupun hanya pembohong saja)pasti tidak akan terlekat.

 Scorpio
Tiba-tiba  sahaja menghadiahkan bunga atau coklat kepada anda.Si dia pula beredar ketika anda masih tengah keliru dantidak tahu apa yang berlaku.Inilah sifat kemisterian lelaki Scorpio yang mempunyai paras rupa yang dingin namun hati umpama api yangbara.

 Sagittarius
"Aku suka dengan awak,mari kita main tennis?"sagittarius ialah seorang lelaki yang bersifat berterus terang dan tidak membelok-belok dengan tuuannya walaupun bab-bab cinta.

 Capricorn
"Ini..saya…"Entah apa yng dinisik-bisikkan oleh Capricorn. Selepas memberikan surat cita kepada anda, dia akan cabut diri hinga batang hidung pun tak nampak

Sifat Lelaki berdasarkn Bintang Kelahiran

Lelaki Aquarius
Ia berdarah panas, suka melakukan apa pun mengikut keinginan. Jika tak
memahami atau tak mampu mengikut rentaknya, anda tak akan selesa
bersama dia dalam waktu lama. Gaya percakapannya straight to the point
dan tak pandai berbohong. Ia tak suka orang yang mudah putus asa, yang
tak ada semangat, dan yang berfikiran cetek. Jangan memancing
kecemburuannya kerana ia tak akan membuat kecoh, melainkan pergi
meninggalkan anda.
Lelaki Pisces

Ia berjiwa sensitif, pendiam, pemalu, dan sangat emosional. Ia bukan
orang yang suka melawan arus, dan lebih memilih jalur aman. Bagi dia,
dalam hidup yang penting bukanlah cinta melainkan status dan
kestabilan. Ia suka perempuan yang ceria dan cerdas. Jangan menasihati
dirinya kerana ia tak suka. Ia lebih menghargai apabila anda
mencontohkannya terlebih dulu daripada membebel tak tentu hala..


Lelaki Aries

Ia kelihatan lembut, tapi di dalam hatinya ia orang yang sekeras baja.
Halangan kecil tidak akan membuatnya jatuh begitu saja. Keras kepala
menjadi ciri dari warga Aries. Pujilah dirinya dan berikan senyuman
kepadanya kerana itu akan melembutkan hatinya. Ia gemar menunjukkan apa
yang disukainya dan lebih menyukai perempuan yang ada cirri-ciri ibu rumah tangga.

Lelaki Taurus

Taurus pada kebiasaannya tak suka pada undang-undang. Ia sangat suka
akan kebebasan. Jika anda ingin bersamanya, jangan membuat
syarat-syarat untuknya kerana dia akan segera pergi meninggalkan anda.
Ia mampu melakukan perkara-perkara yang pelik pada orang lain. Ia suka
mencari dan menganalisis orang dan bermacam-macam perkara lain. Jika
anda sedang bersama dengan lelaki taurus, jangan ceritakan terlalu
banyak tentang kehidupan peribadi anda, tetapi buatlah dia
tertanya-tanya. Cara itu akan membuatkan dia bersemangat untuk
mendapatkan hati anda.

Lelaki Gemini

Ia mempunyai kemampuan khusus, handal berkata-kata. Jika diberi
kesempatan, ia mampu bercakap tanpa henti. Ia orang yang tak boleh
diam, hiperaktif, dan amat pentingkan kekemasan. Ciri utama lelaki
gemini adalah sangat memilih dan mudah bosan. Ia dapat mengubah
fikirannya sepantas kilat. Ia tak menyukai pekerjaan yang sama setiap
masa dan sangat sukar menepati masa. Jika ia datang terlambat bukan
kerana ia lupa, tapi kerana ia selalu tertarik kepada perara lain yang
menarik perhatiannya.

Lelaki Cancer

Inilah lelaki paling sensitif dari semua zodiak. [i]Mood[/i]-nya
selalu berubah-ubah. Ynag peliknya, perubahan itulah yang membuat
dirinya mempersona. Ia bukan jenis lelaki yang berani. Ia akan menunggu
masa yang tepat untuk mendapatkan keinginannya. Ia paling tak tahan
ditolak dan sangat anti dipermalukan. Ia melindungi dirinya sedemikian
rupa sehingga kelihatan tidak romantik. Bakat cancer di antaranya
adalah kreatif dan imajinatif. Ia menyukai perempuan yang berdikari,
ceria, aktif, ada kepercayaan diri, dan sopa
Lelaki Leo

Penampilan luarnya menunjukkan ia orang yang lemah lembut, tapi
sebenarnya dia kuat dan percaya diri. Kata-katanya selalu tampak
normal, tapi kerap berisi perintah dan permintaan. Harga dirinya sangat
tinggi. Ia dapat membantu memecahkan permasalahan orang lain, kecuali
masalahnya sendiri. Ia bisa terluka kalau Anda tidak memercayai atau
tidak menghargai kemampuannya. Ia suka pada orang yang bergantung
padanya, karena itu membuatnya merasa berkuasa.
Lelaki Virgo

Ia sangat menghargai masa. Membuatnya menunggu akan dianggapnya sebagai
sebuah penghinaan. Ia tak suka dikritik. Ia seorang perfeksionis yang
romantik, sanggup mendaki gunung everest hanya untuk mengatakan ia
merindukan anda. Perempuan yang menarik hatinya adalah yang rapi dan
berpenampilan up to
date.
Ia
seorang yang amat teliti, pendiriannya juga teguh, ya adalah ya, tidak
adalah tidak, apa pun orang cakap tidak dipedulikannya. Orang virgo
juga terkenal dengan kesetiaannya

Lelaki Libra

Sebagian besar lelaki libra berwajah tampan dan mempersonakan. Bahkan jika
rupanya biasa-biasa pun, tetap terlihat menawan. Ynag negatifnya, ia keras kepala dan selalu memulakan pertengkaran. Ketika [i]mood[/i]-nya
baik, ia lelaki yang menyenangkan. Jika tengah tak ada mood, ia paling
suka mencari masalah untuk bertengkar. Secara semulajadi, orang libra
suka berada dalam dunianya sendiri. Tak suka melakukan hal yang
pelik-pelik. Ia tak suka pada perempuan yang solek berlebihan atau yang
mengalahkan artis.

Lelaki Scorpio
:
Ia sangat sensitif dan mudah terluka. Ia tak pernah mempercayai siapa
pun kecuali dirinya. Kesabarannya mengagumkan. Ia dapat menunggu
beberapa tahun untuk mencapai tujuannya. Ia sangat serius terhadap
cinta dan tak akan membuang masa bersama orang yang tak dicintai. Warga
Scorpio terkenal dengan sifat pendendam. Jangan pernah menjanjikan
hal-hal yang tak akan dapat dipenuhi kerana ia akan terus menuntutnya.
Ia ingin dihargai dan dikagumi, tapi tidak ingin anda menguasai dirinya.
Lelaki Sagitarius
Warga sagitarius suka kehidupan sosial, gelak tawa, dan tak mahu
ketinggalan trend terkiri. Ia benci rutin seharian kerana membuatnya
bosan. Ia bukan pengurus kewangan yang baik. Tapi ia bukan orang yang
boros. Ia suka pujian dan kata-kata manis. Ia suka melancong dan
melihat tempat-tempat menarik. Sagitarius tak suka akan tanggungjawab,
oleh kerana itu ajakan untuk berkahwin akan membuatnya seperti
tercekik. Ia mudah sekali jatuh cinta, terutama pada perempuan manis,
kelakar, dan yang ada pendirian yang kuat.

Lelaki Capricorn
Ia pendengar yang baik dan dapat memahami semua perkara dengan jelas
dan mudah. Mempunyai firasat yang tajam, boleh meneka apa yang anda
ingin katakan, bahkan sebelum anda mengatakannya. Wanita selalu datang
kepadanya tanpa diundang. Ia suka suasana tenang dan damai. Ia akan
memberikan anda kebebasan dan hanya melihat dari jauh. Ia kekasih
sempurna dari semua zodiak, lelaki romantik yang akan mengajak anda
bercengkerama di bawah sinar bulan purnama. Ia tewas pada perempuan
yang kemas dan berpakaian cantik.


 tg0k .. bt0l x ngan mamat2 yg k0rang minat .. hahahk .. go0d luck sis !

Tuesday, 20 December 2011

pantun sakit aty !

Buah cempedak di luar pagar
Ambil galah tolong jolokkan
Kenapa kau nak jolok pakai galah
Sebab cempedak tu dah jatuh kat luar pagar .

Kalau ada sumur di ladang
Bolehlah hamba menumpang mandi
Patutlah bau badan kau busuk semacam
Bilik air ada, buat apa kau mandi kat ladang..

Pisang emas dibawa berlayar
Masak sebiji di atas peti
Kat pasaraya tak ada hutang hutang
Kalau nak, bayar, Cash On Delivery

Kalau ada jarum yang patah
Jangan di simpan di dalam peti
Kesian betul dengan kau ni
Jarum patah pun kau simpan dalam peti.

Dua tiga kucing berlari
Mana nak sama si kucing belang
Kalau kau berani kejarlah kucing tu
Mesti kau kena cakar sampai berbelang-belang gak..

Kajang Pak Malau kajang berlipat
Kajang hamba mengkuang layu
Kain Pak Malau, Mak Limah yang lipat
Kain aku, si pencuri yang sapu

Rumah Pak Mamat di tepi sawah
Pakai langsir berwarna biru
Ooi Pak Mat, langsir warna biru tak lawa lah
Pakailah warna kuning ke, hijau ke, kelabu asap ke.

Air pasang dalam surut pukul lima
Nyonya bangun pagi siram pokok bunga
Haloo nyonya, mau tanya sikit
Siram pokok bunga aje, tak jual sayur ka?

Tuai padi antara masak
Esok jangan layu-layuan
Kalau padi tu belumlah masak
Janganlah tuai, taklah layu-layuan. .

Limau purut masak di dahan
Batang selasih condong uratnya
Limau purut tak boleh makan
Nanti sakit perut apa ubatnya.

Pulau Pandan jauh ke tengah
Gunung Daik bercabang tiga
Buat apa nak ke Pulau Pandan yang jauh tu
Pergi aje ke Kampung Pandan

Sorong papan tarik padan
Buah keranji dalam perahu
Tolonglah jangan makan buah keranji tu
Nanti badan kau orang berbau.

Hayya Cik Siti, perempuan banyak muda
Ana banyak takut jalan tutup mata
Memanglah takut kalau jalan tutup mata
Sebab takut terpijak lubang Indah Water

Encik Baba jatuh dalam parit
Cik Aminah ketawa jerit jerit
Sampai hati Cik Aminah ketawakan saya jerit-jerit
Mentang-mentanglah saya jatuh dalam parit

Buai laju laju
Sampai pokok sena
Woii, jangan buai laju-laju
Nanti kang tercampak kat pokok sena

Timang tinggi-tinggi
Sampai cucur atap
Cucur atap tak sedap
Cucuk pisang, cucur udang, haaa tu sedap



puisi sang suami buat isteri

bosan lh .. xtau nk bt apew .. s0 .., ak share lh bnde ni .. h0pe korng yg b0rng cm ak leh lh hilnh ckt b0sn nyerr ekk .. k .. layan ...

Isteriku ,
jika engkau bumi,
akulah matahari.
Aku akan menyinari mu kerana engkau mengharapkan sinaran dari ku..
Ingatlah bahtera yg kita kayuh, begitu penuh riak gelombang.
Aku pasti akan tetap menyinari bumi, hingga kadang-kadang bumi terasa akan silauan ku.
Lantas aku ingat satu hal bahawa Tuhan mencipta bukan hanya
bumi,
malah ada planet lain yang juga mengharapkan sinaranku.
Lalu......
Relakanlah aku menyinari planet lain,
menyampaikan faedah adanya aku,
kerana sudah takdir Illahi sinaranku diperlukan di planet lain...

*** Balasan Puisi sang isteri***
Suamiku,
andai kau memang mentari,
sang surya yang memberi cahaya,
aku merelakan engkau berikan sinaranmu kepada segala planet
yang telah TUHAN ciptakan kerana mereka juga seperti aku
perlukan cahayamu dan....
akupun juga tidak akan merasa kekurangan dengan sinaran
mu...

AKAN TETAPIIIIIIII. .

Bila kau hanya sejengkal lilin yang berkekuatan 5 watt sahaja,
jangan lah bermimpi untuk menyinari planet lain!!!
Kerana bilik tidur kita yang kecil pun belum sanggup kau terangi.
Lihatlah diri mu pada cermin kaca di sudut kamar kita,
di tengah remang-remang pancaran cahaya mu yang telah aku
mengerti...
Cuba lihat siapa dirimu...

MATAHARI atau lilin ?

atau jangan-jangan cuma mancis saja!!!!!

Oh, please lah....!!!

NAK KAWIN LAIN KONON!!!

Monday, 19 December 2011

runsing !

hey k0rng .. hurmm .. ak tgh runsing ni .. ak xtau npe .. maybe sbb final exam nk dekat k0wt .. ak septh haram p0wn still x fhm ngan apew yg ak tgh blajaa sekrng .. cmne lh nk jwb exam nnt .. mmg glerr lh .. rse cm nk gnt0ng dri p0wn adew .. rsau thp gaban daa ni .. hurmm .. tensi0n d0e .. tk0t p0wn adeww .. nk nngs daa ni .. huh ! papew p0wn ak xleh lh wey .. al lh ak ni kn .. tuhan .. help lh ak .. ak tergapai2 ni .. kuat kn lh iman ak .. tabah kn lh ak .. permudahkn lh prjalann hd0p ak .. hirmmm .. trauma !

yakin cintamu ku dapat !


Langkah kakiku semakin sesat
Saat dirimu hakimi hatiku
Namun ku coba selalu mengalah
Ku lakukan demi cinta

Aku menunggu dan terus berharap

Dan aku bertahan hingga datang gelap
Hingga suatu saat tubuhmu ku dekap
Yakin cintamu ku dapat

Meski kau selalu menyakiti aku

Ku coba bertahan walau sakit hati ini
Ku paksakan dan aku percaya
lyricsalls.blogspot.com
Suatu saat nanti kau akan mengerti
Bahwa cintaku ini takkan mati

Aku menunggu dan terus berharap

Dan aku bertahan hingga datang gelap
Hingga suatu saat tubuhmu ku dekap
Yakin cintamu ku dapat

Meski kau selalu menyakiti aku

Ku coba bertahan walau sakit hati ini
Ku paksakan dan aku percaya
Suatu saat nanti kau akan mengerti
Bahwa cintaku ini takkan mati

Meski kau selalu menyakiti aku

Ku coba bertahan walau sakit hati ini
Ku paksakan
Bahwa cintaku ini takkan mati

Sunday, 18 December 2011

Kau Tetap Dalam Angan Ku


Sekilas ku teringat
Detik-detik yang lepas
Indahnya perkasihan
Semacam ku rasakan
Tak sanggup rasanya
Sesaat ditinggalkan

Dan seboleh-bolehnya

Ku ingin mengikutmu
Walau ke lurah dalam
Aku sanggup terluka
Demi kerana sayang
Apa jua kurela
Jiwa dan raga

Engkau saja yang sentiasa

Bermain di fikiran
Tiap masa dan ketika
Tak terlintas di hati ini
Untuk curang kepadamu
Oh kekasih

Aku harap pendirian engkau juga

Sama-sama pertahankan kebahagiaan
Walau diacu belati tajam mengugutku
Cinta aku kasih aku tetap untukmu
Sampai ke mati
Hanya itu mampu ku beri

Tersentak lamunan

Bila diri ini disentuh
Oleh seseorang
Ku cuba damaikan
Hati yang kian berkocak
Agar perasaan sedihku ini
Tidak nampak

Di pusara ini

Ku sedia berdiri
Bersama doa-doa
Tak putus kuhulurkan
Itulah tanda kasih... kasih
Kasih yang sebenar

Wajah dan senyumanmu

Sentiasa kuangankan
Aduhai sayang

"Wish You Were Here"


I can be tough
I can be strong
But with you, it's not like that at all

There's a girl
That gives a shit
Behind this wall
You just walk through it

And I remember all those crazy things you said
You left them running through my head
You're always there, you're everywhere
But right now I wish you were here.
All those crazy things we did
Didn't think about it, just went with it
You're always there, you're everywhere
But right now I wish you were here

Damn, Damn, Damn,
What I'd do to have you
Here, here, here
I wish you were here.
Damn, Damn, Damn
What I'd do to have you
Near, near, near
I wish you were here.

I love the way you are
It's who I am, don't have to try hard
We always say, say it like it is
And the truth, is that I really mi-i-iss

All those crazy things you said
You left them running through my head
You're always there, you're everywhere
But right now I wish you were here.
All those crazy things we did
Didn't think about it, just went with it
You're always there, you're everywhere
But right now I wish you were here

[Chorus:]
Damn, Damn, Damn,
What I'd do to have you
Here, here, here
I wish you were here.
Damn, Damn, Damn
What I'd do to have you
Near, near, near
I wish you were here.

[Bridge:]
No, I don't wanna let go
I just wanna let you know
That I never wanna let go

(Let go let go let go let go)

No, I don't wanna let go
I just wanna let you know
That I never wanna let go

(Let go let go let go let go let go let go let go)

Damn, Damn, Damn,
What I'd do to have you
Here, here, here
I wish you were here (I wish you were)
Damn, Damn, Damn
What I'd do to have you
Near, near, near
I wish you were here.

Damn, Damn, Damn,
What I'd do to have you
Here, here, here
I wish you were here.
Damn, Damn, Damn
What I'd do to have you
Near, near, near
I wish you were here.

12 februari - 20 mac

Simbol:Ikan
Planet Penguasa:Jupiter/Neptunus
Kelompok Penguasa:Kelompok keduabelas
Elemen:Air
Nilai:Berubah-ubah
Kata Kunci:BAWAH SEDAR
Jodoh yang ditakdirkan:Cancer, Scorpio
Cepat lari dari:Gemini, Sagittarius
Paling bersinar sewaktu:Menolong orang lain
Apa yang menggerakkannya:Menulis sajak
Pekerjaan yang sesuai:Prosedur TV
Aksesoris yang sesuai:Cincin mata kaki
Hal yang pasti:Memungut binatang dari jalanan
Kesenangan:Asmara, menolong orang lain, rasa kasihan
Nyeri di ulu hati:Kenyataan, orang-orang yang jahat, kelakuan yang tidak sensitif.

Kata mutiara:
 Make love not war

Pisces adalah simbol yang keduabelas dan merupakan simbol terakhir dari putaran zodiak. Kerana itu, simbol ini menyatukan banyak kepribadian dari sebelas simbol sebelumnya. Meskipun begitu para Pisces lebih senang untuk menyimpan semua kualiti tersebut. Orang-orang ini tidak egois, spiritual dan amat fokus pada perjalanan mental mereka. Mereka juga suka memperhatikan pada semua hal yang mereka rasakan.

Ya, perasaan menjelaskan para Pisces, dan tidak aneh bagi mereka untuk blh merasakan beban mereka sendiri (dan juga kebahagiaan) sama halnya terhadap semua hal yang dirasakan oleh orang lain. . Banyak orang menyamakan Pisces dengan mimpi dan rahsia, dan hal tersebut merupakan persamaan yang adil, sejak mereka yang lahir di bawah simbol ini merasa nyaman di dalam dunia ilusi.

Adalah sepasang Ikan yang melambangkan para Pisces, sebuah simbol yang membuat anggapan bahwa orang-orang ini “ikut dengan arus” dan “tidak membuat riak”. Kedua anggapan ini memang betul,para Pisces amat fleksibel dan mudah bergaul, sesuai dengan Nilai Berubah-ubah yang dipasangkan pada simbol ini. Fakta bahwa terdapat dua ekor ikan (dibandingkan hanya satu) yang melambangkan simbol ini juga menyatakan dua belahan aspek yang dimiliknya, sensibiliti yin dan yang mereka. Para Pisces berpindah antara kenyataan dan khayalan agar selalu blh melakukan introspeksi; perjalanan mereka antara kesedaran dan alam mimpi sudah cukup bicara soal sifat mereka yang intuitif, hampir-hampir supernatural.

Untuk alasan inilah para Pisces amat sulit untuk difahami, Sang Ikan cukup senang kalau dianggap “tidak blh diteka”, kerana terdapat beberapa perasaan untuk berhati-hati di dalam dunia yang mereka buat sendiri. Di luar itu semua, mereka juga takkan berdiam di sebuah tempat untuk terlalu lama, kerana salah satu dari tujuan utama mereka adalah untuk menolong orang lain.
Para Pisces bersifat mengasihani, pemurah dan akan cepat meletakkan kepentingan orang lain di atas kepentingan mereka sendiri. Sikap yang suka mengorbankan diri sendiri macam inilah yang membuat orang-orang ini terus maju. Sisi balikan dari sikap yang suka mengalah ini adalah sebuah kemungkinan dimana sang Ikan yang malu-malu akan digunakan oleh mereka yang bermaksud kurang baik.

Pisces dikuasai oleh Planet Jupiter dan Neptunus. Dalam mitos Romawi kuno, Jupiter (penguasa asli dari Pisces) adalah raja dari para dewa, sedangkan Neptunus adalah penguasa lautan. Ketika letak planet Neptunus ditemukan dalam waktu-waktu dekat ini, posisinya termasuk ke dalam simbol ini. Pasangan dari kedua kesaktian ini menghasilkan banyak energi yang terarah langsung pada para Pisces di bumi. Mereka yang terlahir di bawah simbol ini berpusat secara spiritual dan juga pemurah. Mereka juga mudah merasa kasihan, merasakan kesedihan orang lain dengan mudah. 

Meskipun begitu, pada waktu-waktu tertentu, para Pisces bisa sedikit sukar membezakan antara fakta dan fantasi: mereka cenderung terperangkap dalam impian dan pandangan mereka soal bagaimana seharusnya segala sesuatu terjadi. Untuk menyatakan bahwa mereka selalu melihat segala sesuatu dari sisi khayalan (atau over-idealis) tidaklah terlalu jauh dari kenyataannya. Para Pisces yang kuatir jika permohonan mereka tidak diperhatikan cenderung bersikap melankolis dan, lebih buruk lagi, bersikap pesimis yang akan mengarah ke sikap menunda-nunda dan lesu.

Pada saat macam begini, mereka dianjurkan untuk berisitirahat barang sejenak – lebih lama lebih baik – agar bisa untuk menemukan jati diri mereka kembali. Banyak Pisces juga menenggelamkan diri mereka dalam bidang seni dan sesuatu yang kreatif sebagai sebuah mekanisme identitas, dan mereka cukup berbakat dalam bidang-bidang tersebut.

Elemen yang dihubungkan dengan Pisces adalah Air. Mereka yang lahir di bawah simbol ini mudah sekali untuk terhubung dengan sikap yang emosional dan tidak mudah diteka dari “emas cair” ini. Para Pisces merasakan banyak hal, dan mereka juga merasa disalah fahamkn pada kebanyakan waktu. Mereka bukanlah pendesak, tetapi sudah pasti sensitif. Ya, mereka blh membuat sungai dari air mata mereka kalau situasinya tepat. Meski begitu, mereka bersuka ria dalam sikap mereka yang suka mengasihani  dan juga suka melayani orang lain. Mereka juga blh cukup romantis, membayangkan hal-hal yang menyenangkan untuk kekasih mereka.

Moga-moga, semua kebaikan akan dibalas, karena sang ikan sudah blh dipastikan akan merasa biru kalau tidak. Para Pisces umumnya lemah-lembut, orang-orang yang ramah, yang berada pada sisi pemalu dan pendiam. Mereka cukup sederhana sampai ke titik yang tidak perlu, seringkali maju ke depan hanya untuk menunjukkan bakat-bakat mereka dalam melukis atau bermain musik. Paling mudah bagi Ikan (dan tetap paling menyenangkan) untuk hidup dalam dunia impian mereka yang subur.

Lebih banyak perasaan santai datang bagi sang Ikan dalam bentuk olahraga, terutama olahraga air. Para Pisces suka berenang, dan begitu mudahnya untuk meluncur dalam sebuah kolam atau di laut untuk mengangkat banyak beban stress mereka. Begitu pikiran mereka bersih, sang Ikan dianjurkan untuk memusatkan perhatian pada kaki mereka, sebuah sumber ketidaknyamanan yang seringkali muncul. Kenyamanan yang menyejukkan lembut muncul dalam sebuah dunia yang diwarnai oleh ungu dan putih-lembut. Ketika tiba soal asmara, para Pisces bersikap merawat dan romantis dan adalah seorang pasangan yang paling kreatif.

Kekuatan utama dari mereka yang lahir di bawah simbol ini adalah sikap pemurah dan mengasihani mereka. Pisces ini amat suka menolong orang lain dan akan melakukan hal tersebut dalam cara-cara yang paling terbaik. Adalah kehalusan akan perasaan para Pisces yang membuat banyak orang menyukai mereka

GADIS PISCES:
Kamu, gadis Pisces, adalah sandaran bahu yang terbaik di dunia. Pengasih dan mudah simpati, kamu selalu bersedia untuk membantu seorang sahabat yang membutuhkan. Lebih jauh lagi, rasanya tidak mungkin jika kamu tidak menjadikan kelakuanmu yang selalu membantu orang lain (dan benar-benar prihatin akan kesejahteraan mereka) sebagai sebuah pekerjaan utama dalam hidupmu.

Jiwa yang perasa seperti apa adanya dirimu, kamu takkan menghabiskan kebanyakan waktumu untuk pakaian dan berdandan. Kenyataannya, kamu akan merasa lebih suka untuk memakai pakaian-pakaian bekas ! Dan juga tidak terlihat “matching”, karena caramu yang istimewa akan membuat diri-MU bahagia.

Ketika tiba soal DATE, satu hal yang pasti : kamu akan selalu terlambat. ini Adalah bahagian dari kualiti kepribadianmu sebagai seorang pemimpi untuk lupa waktu. Meskipun begitu, ketika pada akhirnya kamu tiba, kamu bahkan takkan perduli di mana kamu berada atau pada apa yang akan kamu lakukan. Untuk gadis Pisces, pertalian hubungan adalah semuanya soal getaran antar dua insan, dan kamu paling mudah jatuh cinta dengan hanya berada dalam cinta. JEJAKA spesial milikmu tidak perlu mengeluarkan banyak wang untuk membuatmu tergoda, karena perasaannya-lah yang kamu inginkan.

Kalau soal sekolah dan lebih jauh lagi, kamu sudah blh dipastikan akan tersesat dalam sekolah-sekolah yang “besar“, jadi sebaiknya pilihlah sebuah universitas kecil (lebih asyik soal seni). Karier terbaik yang palingsesuai untukmu adalah sebuah pekerjaan yang menyangkut soal menolong orang lain.

Kecantikan sejati dari gadis Pisces terletak dalam kreativiti dan empati dengan dunianya.
Pasangan yang sesuai: Simbol Air lainnya, Cancer dan Scorpio, tetapi Taurus yang menawan juga sama-sama menyukai khayalan-khayalan indah seperti dirimu.

Pasangan yang kurang sesuai: Leo dan Libra: keduanya menuntut perhatian yang tak terbagi lebih banyak daripada yang benar-benar ingin diberikan oleh seorang pemimpi macam dirimu.

BERSAHABAT DENGAN PISCES
Terkadang mereka blh nmpk termangu-mangu dalam dunia mereka yang kecil, tetapi Pisces adalah satu dari sahabat-sahabat yang paling perhatian yang akan pernah kamu dapatkan.

Simbol Air ini mempunyai banyak perasaan untuk dibahagi, jadi siapkan dirimu untuk sebuah senja yang panjang untuk pembicaraan dari hati ke hati dengan gadis Piscesmu. Sahabat yang satu ini akan benar-benar ingin mengetahui soal dirimu yang sesungguhnya, dan mereka akan blh mengetahui apa yang tengah kamu rasakan tanpa perduli apa yang telah kamu beritahukan pada mereka.

Mereka adalah kawan sejati ketika kamu tengah membutuhkan seseorang. Kalau tidak ada lagi yang bisa dilakukan, mereka akan mempunyai sepasagn telinga yang dibuka untuk semua kesusahanmu dan sebuah kotak tissue yang berguna untuk air matamu. Hati-hati tapinya, Pisces blh dengan mudah dimanipulasi, dan perasaan mereka gampang terluka oleh komen kecil yang tidak dijaga dari mulut seorang kawan. Apa yang mereka perlukan adalah kamu, sebagai sahabat mereka, untuk meyakinkan mereka dan menolong mereka melewati semua rasa ketidak-berdayaan mereka.

Mereka akan selalu terbuka dengan perasaan mereka, jadi bantuan terbaik yang blh kamu lakukan untuk membalas kepercayaan tersebut adalah dengan menunjukkan dirimu yang sesungguhnya.

Kamu takkan pernah bosan dengan sahabat Piscesmu yang kreatif jika kamu tetap menjaga agar pemikiranmu tetap terbuka dan membiarkan mereka membawamu masuk ke dalam dunia mereka sekali.

Sahabat dekat yang paling menjamin : Capricorn, Taurus.

PISCES

Pisces adalah yang paling perasa dan yang paling mudah dipengaruhi oleh keadaan sekitarnya. Itulah sebabnya sulit mendefinisikan sifat orang Pisces. Mereka selalu berusaha menyembunyikan diri yang sebenarnya. Simbol dari tanda ini adalah dua ekor ikan yang saling bertentangan arah. Ini melambangkan sifatnya yang disebut plin-plan. Tiba saatnya untuk mengambil keputusan, maka mereka selalu berusaha menghindarkan diri.
 
Memiliki Sisi Manusiawi Yang Besar, Penuh Cinta, Praktis, Suka berkhayal
Nomor Bertuah: 9, 13, 27, 32, 39, 45
Aroma Bertuah: Apel, Melati, Lily, Vanilla

Bunga bertuah: Sedap Malam, Teratai, Lily.
Warna Bertuah: Hijau Laut, Biru Kehijau-Hijauan
Batu Bertuah: Zambrud
Elemen Bertuah: Air 
Pasangan Serasi: Virgo
 
  Pisces kaum yang ekstrim, sensitif dan lain dari yang lain. Mereka ingin melakukan segala sesuatunya dengan baik tetapi hal ini sukar sekali, kerana mereka juga harus selalu mendengarkan kata hati mereka tentang hal-hal yang benar & salah.  pisces penuh pesona, humor dan simpati bila berhadapan dengan orang lain sehingga menerima banyak pertolongan dari orang lain. Pisces perlu suatu cara untuk mengembangkan bakatnya sehingga ia merasa sangat bahagia. Mereka akan frust bila terjebak dalam masalah. Mereka mudah percaya janji-janji yang diberi oleh orang lain, tanpa berfikir panjang. Kaum Pisces pandai dalam hal memainkan perasaan. Mereka menjadi sangat sensitif terhadap apa yang difikirkan dan dirasakan orang lain, dan menjadi sangat mudah marah tanpa alasan yang jelas. Ini membuat orang lain sukar meneka perasaan mereka.



Kaum Pisces pandai memujuk. Mereka senang bila pekerjaannya dihargai orang lain, bila tidak maka ia tidak akan mengerjakan tugasnya dengan benar. Pisces senang pada hal-hal yang bersifat hiburan dan bersedia menjadi tuan rumah di setiap peristiwa atau pertemuan. Mereka dilihat pemalu dan tertutup namun padahal tidak. Bila mereka merasa nyaman dengan sekitarnya, mereka tidak akan ragu untuk mengambil alih. 

Asmara para Pisces: Pisces cenderung menjadi pasangan yang penuh gairah, peduli pada kepentingan pasangannya dan ingin menyenangkan pasangannya. Mereka arif membuat situasi menjadi terbalik dan mudah memanipulasi pasangannya. Kaum pisces paling sulit dimengerti, terutama bila itu menyangkut urusan percintaan. Mereka sering melakukan sesuatu yang berlawanan dengan perkataan mereka. Mereka perayu yang hebat dan penuh idea2 baru yang sulit untuk ditolak dan dilupakan.

Punca dan Sebab Wanita ditinggalkan.

tg0k gurlz .. sme x ngan k0rng .. ? if sme brubah lh ekk .. hahhahah .. >_< s0 lyn lh !




•1. Wanita tu cuba untuk ubah perangai/cara hidup lelaki
Setiap orang ada personaliti, perangai dan cara hidup mereka yang tersendiri. Personaliti atau perangai ini berbeza-beza mengikut latar belakang, asuhan mak bapa masa kecil, keadaan keluarga, genetik, persekitaran tempat membesar, proses pembelajaran dan pengalaman. Perangai atau personaliti seseorang adalah AMAT SUKAR sekali untuk diubah. Malah ia boleh dikatakan hampir mustahil untuk diubah. Kalau boleh ubah pun, mungkin ia memakan masa bertahun-tahun lamanya. Jadi, jangan sekali-kali mendesak teman lelaki atau kekasih anda untuk berubah. Walaupun mungkin dia mempunyai banyak kelemahan, cubalah terima kelemahan dan keburukannya tu. Jangan sekali-kali desak dan paksa dia buat perubahan. Bagi dia masa. Hormati dia. Jangan ungkit-ungkit dan perbesarkan kelemahan yang dia ada.

•2. Wanita tu terlalu meminta-minta. Terlalu materialistik. High maintenance.
Saya rasa yang ni saya tak payah nak ulas panjang. Sebab semua orang faham kot. Pendek kata, perempuan yang suka demand lebih-lebih, tak sedar diri, sangatlah memeningkan kepala lelaki. Sikap perempuan yang suka meminta-minta ni hanya akan membebankan fikiran lelaki yang memang sentiasa sibuk dengan pelbagai tugasan dan tanggungjawab lain. Jangan sekali-sekali anda kusutkan hati dan perasaannya dengan meminta-minta apa yang dia tak mampu. Jangan sekali-kali anda mempertikaikan kredibilitinya kalau dia tak mampu untuk tunaikan hajat dan keinginan anda.

•3. Wanita tu suka eksyen, ego dan besar diri.
Walaupun mungkin anda lebih berpendidikan dan mempunyai kerja yang lebih bagus dari teman lelaki anda, jangan sekali-kali eksyen, sombong, ego dan besar diri. Ini pantang besar bagi lelaki. Lelaki sangat tak boleh terima jika ada wanita yang cuba untuk berlagak hebat dan tunjuk ego lebih daripada dirinya. Memang itu fitrah lelaki. Ego dia mesti lebih tinggi dari ego perempuan. Kalau ada wanita yang cuba tunjuk eksyen, maka tak lama memang kena tinggal la perempuan tu.

6 Ciri Lelaki Yang Sedia Untuk Bernikah


Kalau anda terjumpa atau berjumpa dengan lelaki yang macam ini - siap sedialah diri anda untuk dipinang atau mengajak dia bernikah.... sebab dia pasti akan kata YA ... atau setidaknya bersedia ke arah itu. Kepada anda yang punyai pasangan kini - cuba check perkara tadi yang saya usulkan ... usik2 pasangan anda dengan pertanyaan-pertanyaan yang berkaitan dengan ciri-ciri tadi ... dan lihat jawapannya. Then, anda sendiri buat keputusan.




  1. Karier dan materialnya sudah agak mantap sehingga dia memiliki rasa kepercayaan diri yang tinggi untuk bernikah.
  2. Dia tidak mengelak apabila diajak untuk menemui orang tua anda, juga tidak berasa segan untuk memperkenalkan anda kepada orang tuanya.
  3. Dari diskusi yang sering anda lakukan berdua, masalah perkahwinan merupakan topik yang paling disukainya.
  4. Suka melakukan perkerjaan sebagai mana layaknya seorang suami, seperti menghantar dan menunggu anda sewaktu anda berbelanja.
  5. Tidak pernah berusaha mengajak anda untuk melakukan hubungan yang lebih intin yakni mengadakan hubungan seksual sebelum waktu.
  6. Suka bergaul dengan anak-anak kecil dan suka berkata bahawa dia ingin mempunyai seorang anak seperti anak yang dikaguminya.


10 jenis lelaki yg patut ditinggalkan

maybe adew bt0l nye smua yg ak p0st ni .. h0pe ak x kne lh cmne .. hurmm .. insyaAllah lh an .. layan lh wey
1. Lelaki yang sering mengucapkan kata sayang tetapi tidak mahu atau tidak bersedia untuk menjalinkan hubungan yang lebih serius walaupun anda sudah mengenalinya sudah bertahun-tahun. Ini bermakna bahawa anda bukan orang yang diinginkannya. Mungkin anda juga tiada di dalam kamus hidupnya.

2. Lelaki yang sentiasa menghubungi anda tanpa mengira waktu. Sel…alunya lelaki jenis ini akan mengeluarkan kata-kata manis apabila dia sangat memerlukan anda. Tetapi apabila anda memerlukannya dia langsung tidak muncul atau memberi banyak alasan untuk mengelak.

3. Lelaki yang selalu mengajak anda keluar hanya sebagai teman tapi mesra. Kemana sahaja hanya anda berdua. Ibarat merpati dua sejoli dari pandangan orang lain. Malangnya dalam hati lelaki itu tidak terdetik langsung untuk mengisi anda dalam ruang hatinya yang kosong itu. jangan buang masa anda dengan lelaki seperti ini.

4. Lelaki yang sudah mempunyai kekasih hati tetapi tetap mahukan anda. Selalunya lelaki jenis ini mempunyai ramai teman wanita dan hanya mahu memenuhi nafsunya sahaja.
5. Lelaki yang hanya memandang dirinya sahaja yang betul. Pandangan dan apa yang dibuat anda adalah salah. Selalunya ketika menjalinkan hubungan dengan lelaki jenis ini anda sering dimarahi atau ditengking kononnya anda saja yang bersalah dalam sesuatu hal. kadang kala hal yang kecil juga diperbesarkan.

6. Lelaki yang naif dan mementingkan diri sendiri. Selalunya lelaki jenis ini tidak akan faham akan kehendak wanita. Walaupun anda telah berterus terang mengenai sesuatu tetapi dia tetap tidak mengendahkannya. Lelaki jenis ini sering menganggap semua perkara adalah remeh dan selalu mengambil mudah sesuatu perkara.
7. Lelaki yang tidak tahu kehendak dirinya sendiri. Jika lelaki jenis ini tidak mengetahui apa kehendak dirinya sendiri, cuba a nda bayangkan bagaimana dia hendak memahami masalah anda jika hidup bersamanya nanti.

8. Lelaki yang tetap akan mengganggu anda. Walaupun sudah diberitahu yang anda terlalu sibuk tetapi lelaki ini tidak memperdulikannya. Lelaki jenis ini selalunya hanya ingin berkepit siang dan malam.
9. lelaki yang suka memburukkan lelaki lain dengan harapan anda akan menjauhi lelaki yang diburukkan olehnya itu. Lelaki jenis ini selalunya kuat cemburu dan akan cuba sedaya upayanya supaya anda tidak akan berhubung dengan lelaki lain. Relakah anda dikongkong oleh lelaki jenis ini?

10. Lelaki yang tidak dapat memberikan layanan yang betul pada wanita. Anda tidak nampak ciri kepimpinan pada lelaki jenis ini. Bagaimana anda mahu sandarkan segala harapan pada lelaki seperti ini nanti?

mAkna c!nta



Aada orang Kata cinta Itu Komitmen :-
Tak bolehlah nak bergaduh, paksa-paksa dan mengabaikan tanggungjawab pada pasangan. Untuk yang dah berkahwin, nafkah wajib dipenuhi. Amanah sebagai suami isteri kena ditunaikan sebaiknya…indahnya Cinta…

Aada orang Kata cinta Itu Naluri:-
Cinta yang terbit dari hati bak sang mentari terbit dari ufuk Timur… Bercinta yang hangat bila kita dapat merasai apa yang dirasai oleh orang yang kita sayang…teringinnya berperasaan begini… Jika taknak disakiti, kita tak menyakitkan hati orang lain. ..Jika nak disayang, kita akan memberi kasih sayang seluhurnya. …indahnya Cinta..

Aada orang Kata cinta Itu Fitrah:-
Ibarat Cinta Adam dan Hawa…Nabi Adam dicipta, baginda rasa kesunyian. ..Allah S.W.T ciptakan Hawa sebagai peneman… Rasa ingin disayanagi dan menyayangi tu fitrah manusia…. Yang perempuan minat pada seorang lelaki. …Ada lelaki jatuh cinta pada seorang wanita. ..Cinta itu benar dan suci….Cinta inilah yang setiap Insan dambakan termasuk aku…. :)
….itu Baru sekelumit maksodnye Cinta…Cinta..Cinta…Cinta…indahnya Cinta…
Namun Jika CInta itu dipaksa…akan hilanglah sifat neautral percintaan…Cinta haruslah terbit dari hati sanubari…Cinta haruslah di pujuk…di rayu…agar ia terbit secara semulajadi ibarat sang mawar mekar berkembang….inilah yang dinamakan fitrah cinta :) …dan cinta inilah yang selalunya didambakan oleh setiap insan ….Termasuk Aku…..
Janganlah Merebut Cinta dgn paksa….rebutlah ia dgn cara fitrah….jangahlah kamu merebut cinta dengan sihir…sesungguhnya cinta dari sihir…jika membawa ke gerbang perkahwinan merupakan cinta dari syaitan…cinta dari syaitan itu tidak kekal…

perempuan yang harus di hindari !

1. Bercinta kerana harta
Tidak ada gunanya hidup dilimpahi dengan harta tetapi tanpa cinta. Harta datang dan pergi setiap saat. “Cinta” yang sesat dan sesaat dapat diperoleh setiap saat, tapi cinta yang sejati tidak dapat dibeli dengan harta.

2. Bercinta kerana perasaan asmara
Rasa tertarik dan simpati merupakan asmara yang sering disalah ertikan sebagai cinta. Asmara itu bukan cinta. Asmara dapat cepat berubah oleh rupa, harta, tempat dan keadaan. Asmara itu buta, tidak tahan lama dan tidak tahan uji. Cinta perlu diuji dalam suka dan duka dengan mata terbuka.

3. Bercinta kerana desakan usia
Bila usia sudah menjelang senja dan rakan-rakan sudah berpasangan kamu mula gelisah (terutama pada wanita). Akhirnya asal sahaja ada yang datang kamu terima tanpa memikirkan faktor-faktor lain. Hindarilah tindakan tersebut. Tawakal dan yakinilah bahawa Tuhan sudah menyediakan yang terbaik untuk kamu. Jadi usahalah untuk mencarinya…

4. Bercinta untuk membalas jasa
Orang yang telah berbuat baik perlu dibalas budinya, tetapi jangan dengan cinta. Harus sentiasa diingat, jangan bercinta tanpa pengertian dan keikhlasan. Daripada mengundang derita, lebih baik mengelaknya. Banyak lagi cara lain yang lebih ikhlas untuk membalas budi jangan memaksa diri untuk menerima seseorang yang bukan pilihan kita.

5. Jangan menikah untuk kepuasan seks saja
Memang seks suci dan penting dalam hubungan suami-isteri, namun tidak boleh menjadi tujuan utama dari pemikahan. Seks hanyalah salah satu bahagian dari pernikahan. Orang yang hanya mengejar kenikmatan seks akan kecewa dan terjerat oleh kesusahan yang diciptakannya sendiri.

6. Jangan menikah kerana paksaan keluarga
Seorang anak harus berbakti kepada keluarga, namun tidak boleh menyerah dalam hal nikah, kalau mereka memang salah dan anda benar. Berdoalah dan berikanlah penjelasan kepada mereka, jangan dengan kekerasan.

7. Jangan menikah kerana desakan usia
Bila usia sudah menjelang senja dan rakan-rakan sudah berpasangan, orang akan mulai gelisah (terutama pada wanita). Banyak orang akhimya “asal tabrak dan sikat.” Hindarilah tindakan
Sabarlah dan yakinilah bahwa Tuhan sudah menyediakan yang terbaik untuk anda. Jangan takut kehabisan jatah dan kadaluarsa.

8. Jangan menikah kerana rasa kasihan
Rasa kasihan memang baik dan harus ada dalam hidup kita, tapi tidak boleh menjadi dasar pemikahan. Kasihan dapat habis, tapi kasih tidak berkesudahan. Dasar pernikahan adalah kasih, bukan kasihan.

lelaki yang patut dijauhi









Suka menyampuk
Apabila mendengar sesuatu cerita, menjadi cepat bosan, hilang sabar dan suka menyampuk. Cerita tidak didengar dengan tekun.

Memerintah
Apabila memerlukan sesuatu, dia seakan-akan memberi perintah dan bukan suatu permintaan. Misalnya, "buka pintu"," buat kopi", "angkat kasut" dan tidak bermula dengan pertanyaan yang lebih elok seperti boleh tolong "buatkan kopi" dan "tolong buka pintu tu."

Bergurau kasar
Gurauan yang kasar tidak sesuai dengan keperibadian wanita yang lembut sekali gus memperkecilkan wanita apatah lagi jika menggunakan humour yang berbaur sexist. Apabila wanita menunjukkan rasa jengkel, lelaki marah pula dan berkata "gurau pun tak boleh"

Cepat naik berang
Sifat lelaki yang cepat berang, suka mengutuk, mengkritik dan meninggikan suara membuat wanita berjauh hati. Lebih baik berkongsi pendapat dengan kaum wanita yang lebih memahami.

Cakap besar
Sikap lelaki yang suka "syok sendiri" membosankan. Bermegah-megah dengan pencapaian dan kebaikan diri seakan-akan dirinya sahaja yang paling baik.

Suka mengawal
Jika wanita datang dengan sesuatu masalah misalnya berselisih pendapat dengan teman, keluhan tidak didengar secara empati tetapi dengan cepat diberitahu apa yang sepatutnya dilakukan dan bagaimana sesuatu patut dikatakan. Memberi huraian yang tidak dipinta.

Ego sebesar gajah
Sukar meminta maaf walaupun sedar akan kesilapan, sukar mengakui kesilapan dan tidak mahu meminta pertolongan. Tidak mahu merendahkan diri.

Tidak suka meluah emosi
Walaupun ada sesuatu yang mengganggu fikiran, lelaki lebih suka diam membatu lalu membuat wanita tertanya-tanya dan rasa terasing dan terabai.

Buat wanita rasa bersalah
Jika wanita menimbulkan sesuatu perkara yang menimbulkan perasaan kurang senang, lelaki menganggap wanita itulah yang bertanggungjawab membangkitkan perasaan negatif pada dirinya dan bukan terhadap perkara yang disebutkan itu.

Lokek beri pujian
Lelaki suka dipuji tetapi berat memberi pujian sama ada jika masakan sedap atau pakaian isteri yang cantik. Mereka seolah-olah tidak perasan sebarang perubahan. Buat penat masak sehari suntuk dan berdandan untuknya.

Pengotor
Tiada wanita yang tahan dengan lelaki bersifat pengotor sama ada dalam soal kebersihan diri atau yang suka mengotorkan ruang sekitaran.

Lupa hari-hari istimewa
Wanita yang bersifat nostalgik dan romantis memang senang diberi hadiah yang bermakna pada hari-hari istimewa. Lelaki yang "buat dek" terhadap keinginan begini bersiap sedialah apabila cik adik merajuk.

Tidak tunjuk rasa kasih
Wanita ingin dibelai dan dimanjakan dan tentunya akan berasa tidak disayangi apabila lelaki bersifat seperti robot, tiada luahan kasih sayang dalam bentuk senyuman, gurauan, berkongsi masalah dan dakapan.
Sekiranya anda lelaki, peliharalah diri anda. Anda suka kepada si Dia, oleh itu, anda kenalah menunjukkan yang diri anda itu layak untuk dirinya. Semoga berjaya!

5 ciri-ciri lelaki yang dijauhi wanita

just 4 share .. layan jew lh ekk .. ak p0wn bkn fhm sngt p0wn .. hahhaha ..
Bagi kaum wanita di luar sana, susah tak untuk korang mencari teman lelaki atau bakal suami yang almost perfect dan baik? Mungkin bak kata pepatah Inggeris, ‘like looking for a needle in a haystack’ atau terjemahannya ‘ibarat mencari jarum di dalam timbunan jerami’…huhu : -). Semua wanita nakkan bakal suami yang baik walaupun tak perfect, betul tak? Almaklumlah kerana lelaki itu akan menjadi ketua rumahtangga dan juga pelindung kepada isteri dan anak-anaknya kelak.

Pada zaman sekarang nie, agak sukar bagi seseorang wanita itu untuk mencari calon suami yang baik dan soleh, so wanita akan berfikir dua tiga kali sebelum mendirikan rumahtangga. Anyway, jom baca apakah ciri-ciri lelaki-lelaki yang akan dijauhi wanita …

1. Terlalu kedekut – lelaki camnie bahaya jugak nie. Ala-ala Tn. Hj. Bakhil macam dalam citer Labu-Labi tue la katakan:-) Actually, tak salah kalau you simpan duit sebab nak tukar kereta baru ker, rumah baru ker (jangan tukar bini baru, sudah:-p) Cuma jangan terlalu kedekut la sampaikan setiap kali keluar dengan si buah hati, si dia pulak yang kena bayar untuk segala-galanya. Tak adillah namanya tu kan? Anyway, kalau anda tengah saving pun, harap-harap ada la sikit bajet untuk digunakan semasa keluar dating, kan?

i nie kedekut tau....:-p

2. Hipokrit – ataupun suka berpura-pura. Depan-depan kita dia cakap lain, belakang pulak lain. Siapa lah nak lelaki camnie, kan? At least berterus terang je lah tentang perangai anda yang sebenar… and then it’s up to the lady whether to accept you or not, right?

3. Perasan hensem – hoho… ada ke lelaki camnie? Jawapannya… ader! Mungkin jugak jejaka yang mengaku hensem tu memang betul-betul hensem:-) Kalau iye pun, janganlah pulak anda menunjuk-nunjuk dengan anugerah yang diberi Allah s.w.t. tue. Bersyukurlah dengan aset yang anda miliki dan jangan menyalahgunakannya. Satu yang perlu anda tahu, mungkin anda perasan anda hensem, tapi bagaimana pulak di mata orang lain? Anyway, kehenseman seseorang tidak dapat menjamin kebahagiaan…beb!

Aku nie hensem tak...?

4. Playboy – ah ha… wanita kena berjaga-jaga sikit dengan lelaki playboy atau ‘land croc’ aka buaya darat’ nie.. huhu. Jangan mudah tertipu dengan penampilannya yang baik dan sopan. Wanita kena selidik dulu latar belakang lelaki yang bakal menjadi teman lelaki/suaminya tue kerana takut silap-silap haribulan nanti, nama anda akan menjadi salah seorang ‘mangsa’ yang tertulis di dalam buku hitamnya nanti. So, berwaspadalah…

I'm a Player...huhu

5. Tak gentleman - penulis bukan maksudkan ‘lelaki lembut’… sebaliknya istilah ‘gentleman’ tu bermaksud lelaki budiman. So, jangan salah faham pulak..:-) Sesetengah orang kata lelaki Malaysia nie ramai yang tak ‘gentleman’… betul ker? Cuba tanya diri sendiri soalan2 nie: Ketika tengah berasak-asak untuk naik bas, anda pun turut berasak sama ke atau bagi peluang kepada wanita dan golongan tua naik dahulu? Pernah tak anda membuka pintu kereta untuk teman wanita/isteri anda? Anda pernah ‘offer’ untuk angkat barang-barang ketika shopping? Ketika berjalan bersama-sama, anda akan pimpin tak tangan orang kesayangan anda? Ke anda just jalan terus jer…hinggakan jika kekasih terjatuh ke dalam lubang pun… korang tak sedar…Hmmm… bagaimana? So, guys… belajar2 lah untuk menjadi seorang lelaki budiman. Gerenti ramai wanita yang akan tertarik pada anda nanti!

Padanlah wanita pada zaman ini sukar sekali untuk bertemu pasangan mereka, kan? Bagi lelaki di luar sana pulak, khususnya kepada mereka yang ada menyerupai ciri-ciri di atas, harap mengambil iktibar daripada apa yang nak disampaikan di atas, okey :-) Dan jangan ada yang terasa hati pulak kerana ini cumalah bacaan santai jer…

perkare yg xkn ak lpe !

 heyyy k0rng .. lme x uPdate .. xde mse n xde mo0d .. hurmm lyg je lh wey
 
 
smlm .. ak ngan Ekino Mosho Moshi kne thn p0lis .. glerr bpk mlu larhh .. kslhn nyer just sbb kte 0rg x pkai hlmet (naseb lh wey ) .. then dye sr0h ekino g blk ambk hlmet .. ps 2 leh plak bnyk s0al dye 2 .. leh plak ckp ak kurng ajaq .. si*l t0l .. leh plak dye ckp ak cmni .. org mlayu tp kuanq ajaq .. bnyk lh k0 .. nk ak brlutt at k0 kew ! .. dye leh ckp ag .. adew adk sbye ak .. then dye ckp .. bt malu jew .. wey k0rang .. dye ckp bt mlu !!! apew ak bt wey ????? just xpkai hlmet jew .., bkn brkiss at tpi jln sm-ai nk ckp mcm bnde ni MALU sngt ! mcm bg0z !.. ng0k thp gaban lh p0los kerek 2 .. mcm dye jew p0lis .. bpk ak p0wn p0lis lh wey ! hampeh !

kelip-kelip

Love Quotes, Love Quotes Images, Love Sayings

◕‿◕ LåÐ¥ïrrå ◕‿◕

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...