http//: irra harahap@blogspot.com

mencari CINTA sejati bagi menerangi kegelapan hati .. meminta simpati pada yang sudi memberi .. merindu pada mereka yang tidak memahami .. memohon RESTU pada yang mungkin tidak mengenali .. terima kasih atas segala kesaakitan .. semua akan terbalas kerana TUHAN sentiasa di sisi .. In Shaa Allah :)

Saturday, 30 June 2012

dalamHatiAq

dear blog

aq xfaham .., kenapa takdir aq trtulis begini .., kenapa aq di duga tr0k begini .. sekarang .., aq taw ape makne kasih dan sayang .. aq taw makne cinta .. tapi setelah aq mengetahui nya .., aq di duga hebat dengan segala fitnah yang terlempar di muka aq .., kekasih yang aq puja .., lebih mmpercayai bisikan luar daripada mendengar kata hati aq yang sejujurnya aq xpernah menduakan dye ..,

sering kali aq di soal umpama banduan yang melakukan kesalahan2 yang besar .. kekasiku sentiase mencurigai aq .., aq tertekan .., xnampak kah dye akan peng0rbana aq selama ini .. xtaw kah dye ape tanda nya peng0rbana ku itu .., aq terlalu sayang kan dye .. mngapa dye perlu mengotorkan fikiran nye dengan benda2 yang aq akan menjejaskan perhubugan kami ..,

dye terlalu ikutkan hati dan perasaan dye yang xmatang .. sayang .., berfikir laa dahulu sbl0m meletakkan tuduhan .., guna laa akal yg telah dipinjamkan oleh tuhan .. jgn terlalu ikut akan kata hati yang sudah banyak tercemar dengan bisikan syaitan !

masalah yang amat berat pada aq adalah .. kekasihku hanya ingin mendengar ape yg dye ingin kn sahaja .., xpernah cuba utk memahami hati aq yang telah ck0p trluke dgn segala prbuatan nya .., B .., syb mnderita .. B seksa batin syg tnpe belas .. syg dh xlrt .. ! ck0p laa hukum syg ats kesalah dlu .., smua yg syg lakukan brsebb .., xprnh trlints syg nk bt ap yg B slalu fkr .., smua yg d luar kawalan syg B !



tnpe kepercayaan .. CINTA kte umpama telur d hujung tanduk .., sebel0m kehilangan .. jagalah ia sebaik2 nya .., jangan menyesal bila apa yg ade di tangan trleps begitu sahaja .., ketika itu segala mentera pown xmampu utk mngudurkn masa yg tlah berlalu .., matanglah dlm menyelesaikan masalah .., terlalu ikut hati .. nanti dri sndri yg mati .. B .. 



Friday, 29 June 2012

diriAq

dear blog

perjalana hidup aq ni penuh dengan duri .., kadang2 aq perlu terlalu berhati2 .., kerana aq tak0t sakit lagi ..!
tapi .., aq bukan jenis manusia yg ske brk0ngsi sakit dan derita yang aq tanggung pada org laen ..,
aq lebih ske simpan dan pendam sendri ! .., sbb aq taw .., xsemua yang akan faham dengan ape masalah yg kte hadapi .., laen orang laen fahaman kan ., jadi .., lebih baek berdiam diri .., xpayah susahkan orang laen dgn masalah kte .. bt0l x ?! ., oleh kerana itu .., aq cube mmperbaiki dri aq sndri .., aq xske org taw aq sakit .., aq lebih ske orang kenal aq sebagai seorang yang penuh dengan tawa .., WALAUP0N! ., 'rumahku nerakaku' .., 

aq taw .. ramai yang xske aq .., aq xtaw kenapa .., hahaa .., maybe sebab aq manusia berat mul0t dan senyuman k0wt .., sape yang xkenl aq ..., mesti anggp aq ni poy0 .., berlagak .., s0mb0ng .., hahaa .. aq dh xheran dah .., spe yg rapat ngan aq taw laa hakikat yang aq ni macam mne kn .., aq kalo xkenal org memang akan diam jew .., bukan ape wey .., aq ni pemalu tahap gaban ..,  nta ble laa nk brubah ntaa .. hahaa .., 

walaup0n ramau yang xske aq .. aq xkesah sikit p0wn .., sebab aq xrugi ape p0wn .., aq kenal sape dri aq .. tu dah cuk0p bagi aq .., ramai manusia 'hebat' at luar tu rse aq kol0t .. alaaa .., aq xkesah laa .. janji aq happy dengan care aq sndri .. insyaAllah .., 

aq trsngt xkesah pndangan org pde aq .., c0z aq dh trbase di judge oleh orang .., family aq slalu buat aq rse trsisih .., rse trhina .., atas sebab itu laa aq xkesah ap orang bt at aq .., sebab aq dh trlalu base ..! aq dah lali dengan sakit ., orang yg paling aq bnci adlh 'family' aq sndri .., sbb dorng lahir kn aq utk bt aq rse sakit dan menderita .., aq xkn maaf kn dorng .. tp .., aq still ade sikit rse h0rmat aq pde d0rang .. aq sedar gak .. tnpe d0rng aq xkn wujud utk rse smua kesakitan ni kan !



hurmm .. aq mngharap kn ade sinar yg akan menerangi perjalanan hd0p aq leps ni

Thursday, 28 June 2012

examFINAL!

dear blog

arghh .. td bru leps lalui exam final for english .. hurmm .., essay .. i'm think i cant do my essay well .. i dont know want happen to me that time .., over nerves ? perhaps .. oh god ,, i'm trully scared ,. hmm .., miss parimala dont give me 'E' please .. hahahaa

irra .., irra .., knape lh qo sem 2 ni haa .., dh laa class english kena bar .. presentation bnyk xbuat .. mcm mne lah mark qo for sem 2 ni .. aduyai irra ... wake up ! knape tdo ag nii .. hope exam leps ni aq leh bt lebh baek ,, hmm .., mcm x je .. 

oh god .., what must i do now !

Wednesday, 27 June 2012

aqJugaPnyeAty

dear blog

aq jge pnye aty utk dye jge .. sedar kah dye , yg dye xprnh mnjge aty aq ni ? knape slalu aq yg mngalah .., ? dye slalu merase yg dye d prbdo kn oleh aq .., malah sebalek nye .., aq yg merase dye tgh ketawe at blakng aq melihat kebdohn aq yg trlalu mnyayanggi nye .., 

ble mrh .., smua kte2 kesat akn trkluar dri bbir dye ., aq sekuat mngkin ., utk cbe tdk mlukakn aty dye dgn kte2 aq ,, tp dye .., dye xprnh utk brfkr ape kesan nye kte2 dye pde aq nnt .., aq manusia yg trlalu sensitive .., aq jga brtnye dgn dri aq ., knape aq msih bleh brthn hngga saat ini .., sebb aq kenl dri aq .., aq xsekuat itu utk masih bisa brthn ..

tp smua nye kerana syg aq pde dye trlalu kuat .., hingge aq tega mmbiar kn aty aq troz d sakiti oleh org yg aq trlalu cintai .., bdo kh aq ? hahaa .. yeahh ! aq mmg rse aq bdo pown .. sngt2 .. mcm yg aiman selalu ckp .., xpyh bt bdo pown .., hahhaa .. its mean .., aq mmg bdo laa kn .. hehee

kesian aiman dpt aq kn .. ptt laa aq ni jdi pilihan terakhir dye .., esok lse dye tnggl kn laa aq nnt .., hahaa .., tp laa wey .., dh takdir aq trtulis hnye air mte yg jd peneman hd0p aq .. ape laa aq lehh mntk ag kn .., brsyukur je laa .., kne cermin dri ni .., org xsyg kte ag kn .., xheran pown ..,


Tuesday, 26 June 2012

pengemisKasihNye

dear blog

aq umpama pengemis yg meminta simpati atas kekurangan aq ini .. aq umpama pengemis yg mengemis kasih drpd my AH .., aq rse umpama di prgune demi dye mngubati sty yg trlke di tinggal kekasih lme .., aq xsroh dye lpe kn ex dye .., aq xprnh mnx dye pdm kn memory dye dgn ex dye .., tp aq jga pnye aty ., siape yg brsme dgn dye sekrng ? aq kn ?

knape aq rse mkin ja0h dgn my AH ?.., mngape aq rse tdk d peduli kn lgi ?.. knape aq rse syg dye pde aq hnye sekdr ucpn manis yg meniti d bbir nye sje ?.. mngape aq yg dye pilih utk mnjadi penawar lke smlm ?... knape aq yg dye sakit kn ? knape dye tega bt aq mnderita smpai ke thp ini ? knape ?

xtau ke dye .. sblm kehadiran dye .. hd0p aq dh trlalu trseksa .., mmpunyai keluarga yg plng 'bahagia' di dunia .., ary2 aq d temani tangis .., air mte xprnh brhnti d mte aq .., aty aq xprnh brhnti utk trguris .., 

aq ingt .., dgn kehadiran my AH .., hdop kelam aq akn brtkr wajah .., dunia gelap aq akn brganti cerah .., tp syg .., aty aq mkin tersayat .., dunia aq makin sempit .., aq umpama d pnjara cinta nye .., aq syg my AH .., aq brsbr demi dye .., kerna aq taw .., aq xleh hdop tnpe dye .., tp aq harus bersedia .., kerna aq rse aty my AH masih dgn yg lme .., aq sekadar penganti yg mnunggu mse utk d cmpk jaoh ..,

jujur aq luah kn .., my AH lelaki pertame .., tp aq bkn yg prtme utk dye .., aq rse sakit memikirkn .., aty dye msih syg pde yg lme .., sedar kah dye .., aq trlke ? aq lpe ssuatu .., my AH ., bkn manusia itu .., dye blom ckp dewase utk fhm seglenye dgn mngunkn akal fikiran .. dye msih trbwe2 sifat keanak-anakan yg brfkr mngunakn aty .. 

btol ckp org .. ikt aty .. mati ..


Friday, 22 June 2012

Jiwa yang Merana . . .


dear blog
nta lah wey ..., smpai bila nta .., aq btol2 xtaw nk bt ap
ag dah ., aq dh trsngt pent ., 1 kesalahan aq adlh JATUH CINTA .., jika aq troz brpengng pde ape yg aq pegang slama ni ..., msti aq xskt sekrng .., 
sekrng nk lari atau berpatah blek pown dh xleh dh .., sbb dh syg ., sbb dh cinta .., walaupun sakit .., ag sakit utk aq lepskn .., arghhh .., xleh hdop tnpe dye .., xmmpu tnpe dye .., trsngt xmmpu
aq xkuat .., kalo aq kuat .., dh lme aq lari .., dh lme aq prgi .., tp aq xkuat .., aq xbole .., dye nafas aq .., dye segalanye ..,
tp aty aq sngt sakit .., dye kejam .., dye maen kn aq .., aq bkn ank pat0ng dye .., aq manusia yg ade aty gak .., knape dye bt aq mcm ni ?? knape dye dera batin aq ?? knape dye seksa aq ?? KNAPE ?? 
episod duka aq bermula dari dye






Monday, 18 June 2012

faktaTentangCinta


Cinta memerlukan pengorbanan

 Pengorbanan memerlukan perjuangan demi utk mendapatkan cinta sejati,Perjuangan memerlukan ketabahan demi mendapatkan kejayaan dalam menempuhi segala dugaan dan cabaran ketika bercinta,Kejayaan setelah mendapatkan cinta adalah kunci kebahagian dalam sesebuah hubungan.

Cinta tak seindah rupa

Anda tak akan rasai betapa indahnya cinta,andai tiada cinta buat yg ESA.

Cinta dan Jodoh
Jodoh selalu bersama cinta tetapi cinta tak selalu bersama jodoh.

Cinta dan Mengapa
Cinta adalah bila anda mempunyai seribu alasan utk meninggalkan pasangan anda,tetapi masih tetap nak mencari 1 alasan utk bertahan.

Cinta tak dengar kata
Cinta sejati tak akan mendengar apa yg dikata,tak paham ape yg tak dijelaskan kerana cinta bukan datang dari bibir, lidah @dari kotak pemikiran sebaliknya cinta datang dari hati.

Find your Love
Love isn't finding someone u can live with.Its finding,someone u can't live without.

True Love
True love doesn't have a happy ending but true love does have an ending.

Love means 
Only He/She can put a smile on your face when u are in sad mood.



Wednesday, 6 June 2012

hati

hati
kesian kau .., dah tak tahan lagi kan
sabarlah hati .., ada sebab kenapa semua ni terjadi
kuatlah hati .., demi aku
jangan lah mengalah .., dugaan ni kecil je
tenang lah hati .., aku taw kau sakit
tapi sayang aku membantaskan aku utk mnjga kau

tapi kenyataan nye 
aku pown tak mampu bertahan lagi
aku dah tak larat
tapi aku tak sanggup





Tuesday, 5 June 2012

apaApaApa

apa ade pada sayang .., apa ade pade rindu .., apa ade pada CINTA .., ??

buat apa cakap sayang , kalau semua nya akan diungkiti 
xperlu lah rindu , kalau hanya menghibur hati
CINTA , entah apa makna cinta 

jangan ucap sayang , kalau xtau cara nya
pergilah rindu , kalau datang utuk menyiksa
CINTA , lepaskanlah 

sayang .., hati dah xmampu bertahan
rindu .., sakit dah lama tersimpan
CINTA .., apa ?


kelip-kelip

Love Quotes, Love Quotes Images, Love Sayings

◕‿◕ LåÐ¥ïrrå ◕‿◕

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...